Tårta!

Ja som rubriken säger får jag bjuda på tårta nästa vecka på ridning haha :)
Blev en avramling av ymer, bommar ar ju bara ivägen.
Kan ju berätta vad som hände haha.
Vi hade markarbete idag och va utomhus. det var såååå varmt ! Men iaf så var han väldigt fin lite pigg men som vanligt väldigt lätt att arbeta i form förutom i galoppen som är välidgt jobbig, går knappt och samla och han har en ponnygalopp som en mindre d-ponny men jag tycker den är väldigt bekväm ändå.
Men vi hade tre bommar som vi skulle trava över när vi vände rätt över ridbanan, gick jätte bra hur många gånger som helst, men sen så kom vi och skulle över igen och då gick han i form och såg antagligen inte bommarna och snubblade, så han gick ner på knä och drog ner huvudet helt, och jag forsatte framåt...
så jag åkte över halsen och bara såg marken komma men landade typ först på knäna och tog emot mig med ena handen så har ju lite ont där men annars är det ju lungt. men det var ju mitt fel helt...
Men det var bara nyttigt att jag åkte av för jag har varit livrädd för det och nu fick jag tjäna att det inte är så farligt, så tror jag blev lite modigare nu.
Så nu satsar vi till på söndag då ja ska tävla LB:1 med ymer blir nog super för han gick jätte fint mellan och över bommar bara galoppen som är problemet.
Blir nog super.
blev ett långt inlägg idag haha :)
övningen vi hade idag:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0